piątek, 26 kwietnia 2013

Seria na wysokich obcasach - Gemma Halliday


  

            Kiedyś nie byłam zwolenniczką kryminałów, chociaż zdarzały się wyjątki, które pochłaniałam w jeden wieczór. Tajemnice morderstw i śledztwa detektywistyczne sprawiały, że czułam się spięta i z niecierpliwością czekałam na zakończenie, zamiast delektować się książką. Teraz trochę się zmieniło i chętnie sięgam do tego gatunku. Tę serię poleciła mi znajoma. Kiedy w tytułach zobaczyłam słowa śledztwo i zabójstwo, wiedziałam co czeka mnie za okładką, mimo to wysokie obcasy w tytule mówiły mi, że znajdę tam coś jeszcze. Ale usłyszałam tylko: „zobaczysz, spodoba ci się”, więc czemu nie? 

                Bohaterką Śledztwa na wysokich obcasach jest Maddie Springer. Wiedzie spokojne życie, jest projektantką obuwia dziecięcego, a prywatnie spotyka się z przystojnym adwokatem, Richardem. Pewnego dnia Richard znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Zaniepokojona Maddie postanawia dowiedzieć się, jaki jest tego powód. Właśnie wtedy poznaje najprzystojniejszego faceta jakiego dotąd widziała - detektywa Ramireza, zajmującego się sprawą Richarda. Nie zważa na prośby i groźby, za wszelką cenę stara się uczestniczyć w śledztwie, choć przysparza to więcej problemów, niż korzyści. Poza tym, w jej głowie coraz częściej zaczynają kłębić się myśli dotyczące przystojnego detektywa…

                W kolejnej części przygód, Zabójstwie na wysokich obcasach, pojawia się wątek zaginionego ojca Maddie. Dowiadujemy się o nim już w pierwszym tomie, jednak tylko tyle, że porzucił Maddie i jej mamę, wyjeżdżając do Hollywood z tancerką o imieniu Lola.
Pewnego dnia Maddie odsłuchuje nagrania z automatycznej sekretarki. Spodziewa się wiadomości od mamy lub swojej najlepszej przyjaciółki, Dany. Jednak w tle rozbrzmiewa męski głos, który rozpaczliwie prosi o pomoc i przedstawia się jako ojciec Maddie, ale wypowiedź nie zostaje skończona, ponieważ przerywa ją strzał. Maddie jest przerażona, po części dlatego, że po raz pierwszy w życiu usłyszała głos swojego ojca, któremu być może grozi niebezpieczeństwo, ale również dlatego, że jeszcze nie zapomniała o ostatnim śledztwie. Wbrew wszystkiemu postanawia odnaleźć ojca i upewnić się, że nic mu nie jest, dlatego wraz z przyjaciółmi, Daną i Marco, wyjeżdża do Hollywood. Tam odnajduje ojca, który okazuje się być… właśnie tancerką Lolą. Od niego dowiaduje się o śmierci przyjaciela, który również pracował jako tancerka w klubie. Maddie ponownie rozpoczyna własne śledztwo, które w efekcie przynosi zupełnie nieoczekiwane rezultaty, a detektywem, któremu Maddie wchodzi w paradę okazuje się… detektyw Ramirez.

                Trzecim tomem przygód zwariowanej projektanki obuwia dziecięcego są Kłamstwa na wysokich obcasach. Detektyw Ramirez zostaje zatrudniony na planie serialu Magnolia Lane jako ochroniarz Mii Carletto, gwiazdy telewizyjnego hitu. Mia od pewnego czasu otrzymuje listy z pogróżkami, a podejrzenia padają na kogoś z obsady. Zadaniem detektywa Ramireza jest nie tylko ochrona aktorki, ale również odkrycie, kto jej grozi. Tak jak poprzednio, Maddie i Dana, które są fankami serialu, postanawiają przyłączyć się do śledztwa. Udaje się im otrzymać pracę na planie serialu, dzięki czemu mogą być bliżej całej sytuacji, co oczywiście nie podoba się Ramirezowi. Dziewczynom udaje się odkryć wiele istotnych faktów…

                Seria książek o Maddie Springer okazała się dobrym wyborem. Po jej przeczytaniu stwierdzam, że nie są to kryminały, a raczej zabawne powieści z wątkiem kryminalnym. Opisy celowo nie są obszerne, ponieważ każda część przynosi wiele zaskakujących wydarzeń, o których lepiej dowiedzieć się z samej książki, niż recenzji. Zdradzę jedynie, że detektyw Ramirez zajmie szczególne miejsce w sercu Maddie, zresztą z wzajemnością. Na temat książek mam wiele pozytywnego do powiedzenia. Są zabawne, w wielu momentach na mojej twarzy pojawiał się szczery uśmiech. Główna bohaterka jest bezbłędna ze swoim zamiłowaniem do markowych butów, ale też do… jedzenia! Dzieli się z czytelnikiem swoimi zachciankami - od słodyczy, po ociekające tłuszczem hamburgery, i do tego strofująca Dana, która nieustannie namawia Maddie na zdrowe odżywianie. Poza tym, typowo kobiece metody, których dziewczyny używają, aby dowiedzieć się prawdy, błyskotliwe wypowiedzi przystojnego detektywa oraz lekka niezdarność bohaterki i jej upór sprawiają, że książki niesamowicie wciągają, a już samo spojrzenie na okładkę wywołuje uśmiech. Z utęsknieniem patrzę na nie na półce, ale jak na razie to wszystkie przetłumaczone części. Na szczęście autorka pokusiła się o kolejne, więc czekam z niecierpliwością na tłumaczenie!

Moja ocena: 8/10

4 komentarze :

  1. przyznam szczerze, że recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej serii. zapowiada się całkiem ciekawie, choć przyznam się, że nazwisko autorki jak do tej pory było mi obce :) pozdrawiam, ewa.

    OdpowiedzUsuń
  2. no moze moze .. co prawda zupelnie nie moja bajka ale bede miala 3 tyg wolnego to zajrze ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. kawal fajnej lektury na samotne wieczorki , humor jest dreszczyk jest - jak dla mnie rewelka :) !

    OdpowiedzUsuń
  4. zgadzam sie z twoimi odczuciami i ocena , polecam "Czysta jak łza" , lekki kryminal kobiecy trzymajacy w napieciu :)

    OdpowiedzUsuń