poniedziałek, 3 czerwca 2013

W pogoni za Harrym Winstonem - Lauren Weisberger



                Ostatnio mam mnóstwo pracy i nieustannie jestem zmęczona. Nie mam czasu prawie na nic, niestety na czytanie również. Kiedy znalazłam go trochę, potrzebowałam czegoś lekkiego, czegoś co da mi chwilę wytchnienia od wszystkich obowiązków. Zauroczona poprzednimi książkami autorki postanowiłam sięgnąć po kolejną. Pomyślałam sobie, że po dwóch tak fantastycznych, nie mogę jej nie przeczytać. Zaparzyłam więc kubek kawy i zaczęłam…

                Książka opowiada o losach trzech przyjaciółek, blisko ze sobą związanych, choć bardzo różnych. Emmy spotyka się z Duncanem już od pięciu lat. Jako że jest niepoprawną romantyczką, skrycie marzy o ślubie i dzieciach. Adriana, piękna Brazylijka, żyje z dnia na dzień i za sprawą rodziców korzysta z uroków życia nie martwiąc się o jutro. Z kolei Leigh ma kochającego faceta i wymarzoną pracę w wydawnictwie, więc pozornie wydaje się, że nie potrzeba nic więcej.
                Pewnego dnia Emmy zostaje porzucona przez Duncana, co przewraca jej życie do góry nogami. Dziewczyny postanawiają, że każda z nich w ciągu roku zmieni coś w swoim dotychczasowym życiu. Emmy decyduje, że od tej pory nie będzie angażować się w związki z facetami i postanawia rozpocząć ‘tour de la dziwka’ i spędzić noc z przynajmniej jednym facetem z każdego kontynentu. Z kolei Adriana wręcz przeciwnie, chce zakończyć niezobowiązujące randki i znaleźć partnera na stałe. Natomiast Leigh początkowo nie widzi powodu, by zmieniać coś w swoim życiu. Jednak z czasem zaczyna się zastanawiać czy Russel to na pewno ten jedyny. Wątpliwości przychodzą w momencie zaręczyn, a niedługo po tym Leigh poznaje Jesse’a Chapmana, pisarza, któremu będzie redagować najnowszą powieść. Chapman od razu wzbudza w niej zainteresowanie, choć początkowo sama się do tego nie przyznaje.
                W ciągu roku każda z dziewczyn dokona dużych zmian w swoim życiu, czasami dość zaskakujących dla czytelnika. Nie będę zdradzać zakończenia, ale po roku od złożonej obietnicy Emmy, Adriana i Leigh będą miały całkiem nowe życie.

                Kiedy sięgałam po tę książkę, zastanawiałam się jaką historię znajdę w środku, szczególnie, że naprawdę lubię pozycje tej autorki. Historia trzech przyjaciółek może wydawać się banalna, ale mimo wszystko ich losy nie były przewidywalne. Perypetie dziewczyn opisane są pojedynczo, dość obszernymi fragmentami, w związku z tym po przeczytaniu fragmentu np. o Leigh, muszę czekać kilkadziesiąt stron opisujących o pozostałych bohaterkach, aby dowiedzieć się, jak zakończyła się tamta scena. W takich momentach odnosiłam wrażenie ‘efektu serialu’, który kończy się w nieodpowiednim momencie i musisz czekać na ciąg dalszy. Po przeczytaniu kilku stron fabuła wciąga, Emmy i Leigh zyskują sympatię od razu, natomiast Adriana daje się poznać z lepszej strony po pewnym czasie, początkowo sprawia wrażenie zadufanej w sobie i próżnej dziewczyny. Książka z pewnością warta polecenia, przyjemna i odprężająca, jednak nie tak dobra jak poprzednie powieści autorki.

Moja ocena: 6/10

7 komentarzy :

  1. Wspaniała, pouczająca powieść. Dowiedzieć się z niej można mnóstwa przydatnych, ciekawych rzeczy, np. że Argentyna leży na południu Afryki, a nadrzędnym celem w życiu każdej kobiety winno być stworzenie jak najdłuższej listy partnerów seksualnych LUB znalezienie bogatego frajera, który będzie swojej kobiecie kupował dużo błyskotek.

    OdpowiedzUsuń
  2. ,, Dziesięcioletnia rozwódka ,, - Nadżud Ali , jezeli mialybysmy oceniac to na bank bylo by to 10/10 ! temat na czasie , opisujacy mloda , niewinna , skrzywdzona dziewczynke z trzeciego swiata . polecamy i czekamy byc moze na Twoja recenzje .

    OdpowiedzUsuń
  3. tez sie zgadzam :)

    p.s. lubie twoj sposob pisania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna książka na wakacje
    Z czystym sumieniem polecam tę pozycję! Świetna książka na tak zwane "odmóżdżenie". Jest to historia trzech zupełnie różnych przyjaciółek, których życie kompletnie się zmienia w miarę czytania ich historii. Lauren Weisberger pisze prostym, zrozumiałym językiem, świetnym stylem, który sprawia, że "wciągamy" się w czytaną opowieść. Książka przesiąknięta jest humorem. Niedługo ma się pojawić ekranizacja tego bestselleru. Jedyny minus - brak sztywnej okładki.

    OdpowiedzUsuń
  5. MASZ SILE PERSWAZJI ! W PONIEDZIALEK ZABIERAM SIE ZA TE POWIESC !

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem w polowie , jak dla mnie fenomen :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ksiazka ktora w moim serduchu zajmuje wazne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń